Tuesday, June 21, 2011

* sahabat :)

Salam.

Baru lepas facebooking dengan Arlina. Malam ni nak cerita pasal sahabat. Saya tak pernah sedar yang di keliling saya, penuh dengan manusia yang sangat istimewa. Manusia yang sentiasa buat saya tersenyum, without fail okay! Walau saya sedih macam mana punn, ada je lawak mereka untuk pujuk saya. Itulaahhh sahabat saya.

Saya ada banyak sahabat. Kalau nak kira dengan jari memang tak cukup. Meh sini, nak cerita antara sahabat yang selalu ada dengan saya. Tak kiralaaa disusunan mana mereka, mereka tetap nombor 1 okay. kalau diorang baca, walaupun korang diletak paling last, jangan marah yeee.

1. Maryam Arina or Yam Yam

Orangnya serious, eceh. Kalau tak kenal dia laaaaa. Tapi sebenarnya manusia yang penuh dengan perasaan. Selalu jaga hati bestfriend dia (yee, sayalaaa tu). kadang kadang kitorang selalu tak sama pendapat tapi, entah macam tak ada benda punn. Setakat ni tak pernah lagi bergaduh sebab kalau nak gaduh, kitorang gaduh depan depan jeee. Yam, sayang Yam! selalau cakap "Ainun, kau boleh buatlaaa. kau ni belum apa apa dah cakap tak boleh" (dengan muka dia yg serious dan rasa nak kena cekik) HAHA. Paling tak boleh lupa, lepas habis exam dia datang bilik dan kata, "Ainun, aku sedihlaaa. nanti tak jumpa kau dahh. Tak dapat sembang dgn kau, tgk juvana, sembang sambil kau sikat rambut" HAHA itulaaa yamm ni.

2. Arlina Arshad
Macam biasalaaaa. Dia roommate saya. yesss, roommate terchenta. Selalu bagi semangat dekat saya. Kadang kadang rasa bersalah dekat dia sebab saya selalu tak dapat pujuk dia kalau dia menangis. Minta maaf. Tapi, kita betu betul dah try untuk jadi roommate yang baik, okay? Bila periksa, masing masing support each other. Haaaa, janji sama sama akan dapat 45 dan fly pergi Australia. Saya ada, korang ada? :) orangnya lawakk dan always buat saya gelak. Arli, Arli. macam macam yang berlaku but she's strong dan sebab tu saya admire dia supaya jadi kuat jugak. thank you awak ! :)

3. Amni Bahirah
Classmate yang orang kata kitorang macam kembar. Perangai sama. Kawan saya di kelas. Orangnyaaaa lawak. HAHA. Bila ada masalah, Amni selalu ingatkan saya supaya ingat Allah. itulah diaaa. selalau tidur dan makan dekat bilik Amni. Apa lagi? Macam macam amni buat untuk saya. Allah je boleh balas budi baik Amni. Orangnya manis, rajin dan very greeeeeeeeen. Bersih oh. Dah lama tak jumpa amni. Rindu :')

4. Syuhada atau Syudud
Bestfriend saya dari Beseri sampai sekarang. Syudud ni lawak orangnyaaa. HAHA. Suka buat lawak spastik sikit. Kadang kadang datang bilik pukul 9.00 pagi nak makan maggi sebab lapar. HAHA. Mungkin memang tak boleh pisah dari Miss Dud nie. Tapi, lepas ni syud nak pergi UK. Tinggal saya. Dekat siapalaaaa saya nak sembang dengan cerita masalah. harap syud tak lupalaaaa kawan dia yang sorang ni.

5. Classmate

Naimah, abil, yanti, izzati, ain, najwa, fatin, eli, yee har, michelle, dan fasihah. mereka semua dalam golongan yang samalaaa. Kalau nak tulis satu satu panjang sangat. HEHE. Bersyukur kerana bertemu dengan mereka. :)

6. Ainzu or zuzu
Tak akan lupa Ainzuuuuu. Kawan saya sorang ni memang laaaa sangat semangat. Selalu laaaaa datang dan buat saya gelakkk. Sayanggg Ainzu. tatau nak cakap apa pasal Ainzu sebab byk sangat yang nak kena tuttt. HEHE. malangnyaaa tak ada gambar dengan ainzu :( Tapi tak apa, ada gambar dalam hati :)

Apa yang ingin di highlightkan di sini adalah sahabat tak datang selalu dalam hidup kita. jarang kita dapat sahabat yang sanggup kongsi susah senang. jadi, sementara ada, hargailah. Saya sayang sahabat saya, awak?

No comments: