Friday, June 24, 2011

* Eeeeewwwwww, kampungnyaaaa.

Salam.

Pernahkah kita dengar sesuatu macam ini? "Eeeeewwww, kampungnyaaaaa. Gelinyeeee! OMG, disgustingggggg" (sambil buat muka jengkel)

Oh yaaa, saya pernah. So today i just thought of expressing something which i thought really pathetic. yes - PATHETIC. i am sorry to anybody who might or will feel insulted but i did not mean too because its just an opinion. Opinion from me :)

Perkataan seperti kampung, OMG kampung gilerrrr, sooo annoying dan macam-macam lagi adalah sangat inappropriate. It is not wrong to say that to someone yang anda kenal because probably it'll turn out to be some kinda jokes kan? but to some anonymous? I don't think so. kenapa perlu judge cara orang berpakaian? or cara orang make up? or what brand did she or he wear? Why?
Bayangkan anda di mall dan tiba-tiba adalaa beberapa manusia yang berkata begini:

manusia 1: "OMG babe, look at that! Sooo last year okay dress up dia. Tolonglaaa jangan jalan dekat mall ni pakai baju like that. fashion police okay!"

manusia 2: "Goshhh, so trueeee. What baju is that. My goshh, kalau tak reti bergaya tak payahlaa. An, plus make up pun eeeewwwww, make up kampungggggg!"

Apakah ini? Siapa kita untuk judge orang pakai baju, make up dan sebagainya? Up to them to wear what they want. Mereka juga manusia seperti kita semua, seperti saya dan seperti orang lain. And who are we to label them as orang kampung? Kannn? For me, orang kampung pun orang kampunglaaa. At least saya tak mengumpat belakang belakang. Nanti nak minta maaf kan susah bila time nak bertaubat tu. One more, manusia manusia yang sering label melabel orang dan very judgmental ini, you are very beautiful, cantik sangat, dress up gorgeous okay! Tapi, hati anda? Cantik?

Saya tak kata hati saya cantik dan bersih tetapi saya sedang dan selalu mencuba untuk mencantikkannya. jadi, fikir fikirkanlah. Allah sudah menciptakan manusia itu indah dan sangat sempurna. Tiada istilah kampung, tak reti bergaya or what not because the reality is Allah did not see all those things. In the eye of Allah, everyone is equal :) tak kisahlaaa korang pakai baju branded, make up vouge, dress up paris hilton ke but at the end, nanti kita akan pakai kain putih yang tak ada brand pun. Kan?

5 comments:

Nabihah said...

terbaek ainun!!! 2 thumbs up.. like like like like like..hahaha =)

niffirania said...

Betul. :)

ainun zulkiflee said...

anggun : aku cuma sampaikan apa yang aku rasa patutlaa kan Anggun? HEHE

ain : :)

Nabihah said...

betoll ainun.. mmg patut pon.. (^_^)v bgs kau buat post camni.. bg org2 yg ckp 2 melihat kembali diri mereka..huhu

ainun zulkiflee said...

HAHA, actually aku pun pernah kena kott. So taknaklaa kena dekat org lain pulak ;)